Rămâi conectat

Social-Economic

Dispar sau nu” prețurile psihologice” cu 99 în coadă ?

Publicat

în

Află de pe radiounirea.ro că asa-numitele „preturi psihologice” NU vor disparea din supermarketuri sau de la alti comercianti, avand in vedere ca Guvernul nu a facut nicio modificare in legislatie in acest sens.

Totusi, inainte de reducerea TVA la alimente de la 24 la 9 la suta, care a intrat in vigoare la 1 iunie, in mass-media au aparut unele informatii conform carora nu vom mai fi pacaliti de astfel de practici. 9 din 10 romani considera reducerea TVA la alimente o masura buna – sondaj CSCI „Mentiunile din articolele de presa par a fi facute ca urmare a intentiei comerciantilor de a promova o asemenea practica a preturilor si mai putin o consecinta a unei modificari legislative”, arata Dan Paulopol-Necula, avocat la firma Radu si Asociatii. El a explicat, pentru Ziare.com, ca aceasta idee nu a apare in nicio modificare legislativa de pana acum. „Nici OUG nr. 6/2015 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal si nici HG nr. 367/2015 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal nu prevad vreo interdictie a comerciantilor de a afisa preturi care se termina in 99 de bani pentru produse alimentare. De asemenea, ultimele modificari ale legislatiei in domeniul protectiei consumatorilor – in special ale HG nr. 947/2000 privind modul de indicare a preturilor produselor oferite consumatorilor spre vanzare si ale OUG. nr. 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata – nu cuprind vreo referire cu privire la interdictia comerciantilor de a afisa preturi care se termina in 99 de bani pentru produse alimentare de la 1 iunie 2015”, a punctat avocatul.

Preturile „x,99” ne induc în eroare – Ce e de făcut?

Asa-numitele preturi psihologice sunt folosite pentru a putea manipula cumparatorii, arata psihologul si psihoterapeutul Iulia Florea, de la www.psihozen.ro. „In calitate de cumparatori, atunci cand vedem un astfel de pret cu terminatia de 99, in creierul nostru se produce o falsa impresie, iar atentia noastra este focalizata doar pe numarul din fata, ignorand ceea ce este dupa virgula. Perceptia noastra este ca produsul este mai ieftin decat in realitate. Cumparatorul, pentru a nu se lasa pacalit, ar trebui sa fie mult mai atent atunci cand vede aceste preturi-capcana. Pentru a nu cadea in capcana, recomand sa se repete cu voce tara pretul, pentru a se putea face constientizarea lui”, a explicat Iulia Florea, pentru Ziare.com.

De asemenea, unii consumatori asociaza astfel de preturi cu discount-ul si le percep ca fiind mai mici decat sunt in realitate. „Inconstient, in mintea consumatorului se activeaza ideea de reducere sau oferta si acest lucru il determina sa perceapa cifrele dinaintea lui 99 ca fiind mai mici, deci atractive, si sa fie susceptibil sugestiei indirecte, facute de comerciant, de a cumpara pentru ca este o oferta avantajoasa. In cazul unora dintre consumatori, cu o dependenta constientizata sau nu de a face cumparaturi si caracterizati printr-o impulsivitate a deciziei, astfel de preturi pot parea atractive, influentandu-le astfel decizia de a cumpara”, a mentionat psihologul Jeni Chiriac pentru Ziare.com.

Citește și Preţurile psihologice, care se termină în 99, interzise !

Lidl si-a exprimat intentia de a rotunji preturile In contextul reducerii TVA la alimente, retailerul german Lidl a anuntat in luna mai ca, de la 1 iunie, nu va mai practica „preturile psihologice”, de genul x.99, exceptie facand produsele aflate la promotie. „O consecinta directa si imediata a acestei reduceri, in ceea ce priveste strict modul de calculare si afisare a preturilor, este ca vor disparea preturile psihologice de tipul x.99 lei, exceptie facand produsele aflate in promotie unde interventia asupra pretului este suplimentara fata de simpla reducere a cotei de TVA”, a anuntat compania intr-un comunicat trimis presei la acea vreme. De asemenea, compania a inceput si o campanie de informare legata de modul in care se va reflecta reducerea TVA la raft.”Daca un produs are pretul net de un 1 leu, pana acum pretul de vanzare era 1.24 lei (0,24 lei reprezentand TVA-ul). De la 1 iunie, pretul de vanzare pentru acelasi produs este de 1,09 lei (0,09 lei reprezentand TVA-ul), diferenta dintre pretul initial si cel de dupa reducerea TVA fiind de 15 bani, adica 12%”, a explicat compania.

Ce măsuri au luat ceilalți retaileri

Marile magazine au fost taxate in mass-media inainte de intrarea in vigoare a reducerii TVA, fiind acuzate ca au crescut artificial preturile, ca sa nu inregistreze pierderi dupa scaderea cotei. Ba mai mult, ministrul Daniel Constantin a mers personal la cumparaturi si a promis ca se va intoarce dupa 1 iunie sa observe daca au scazut preturile odata cu reducerea TVA. In plus, a avertizat ca e cu ochii pe comercianti. „Pe masura ce vom avea datele cu privire la evolutia preturilor, in luna aprilie in special, comparativ cu luna martie, sau cu luna aprilie 2014, sa vedem daca nu cumva au inghetat preturile cand ele erau deja sus. Un lucru pe care il vom analiza si un raspuns foarte clar il vom da, documentat, in momentul in care vom avea cifrele nu doar de la Institutul National de Statistica, ci si cifrele pe care le pun la dispozitie chiar marile lanturi de magazine. Eu mizez in continuare pe seriozitatea acestora si pe deschiderea acestora si vreau sa cred ca au „inghetat” preturile fara sa fie crescute”, a transmis ministrul, intr-un interviu acordat Ziare.com.

In replica, hipermarketurile au dat asigurari ca scaderea TVA se va reflecta in totalitate in pret si au demarat campanii de reducere chiar inainte de 1 iunie. Spre exemplu, Carrefour a ieftinit zeci de mii de produse cu patru zile inainte, in timp ce Profi a aplicat discounturi inca de la inceputul lunii mai. Similar, la Auchan, „marea actiune de reducere integrala a TVA” s-a desfasurat intre 21 si 31 mai, fiind valabila pentru peste 1.000 de produse. La Cora, in zilele de 9-10 mai, persoanele care au cardul companiei au putut cumpara o data pe zi, in limita a 300 de lei, produse alimentare cu TVA de 9%. Nici Kaufland nu s-a lasat mai prejos, astfel ca a redus preturile in avans, din 26 mai. Ieftinirile s-au aplicat la diverse sortimente.

Citește și După ieftinirea alimentelor din iunie, urmează luna scumpirilor. Luna lui Cuptor ne pârjolește buzunarele

Ce s-a întâmplat după 1 iunie

Incepand cu 1 iunie, cele mai multe lanturi mari de magazine au afisat doua preturi pentru produsele alimentare de la raft: fostul pret si cel dupa reducerea TVA. Vom avea produse cu doua preturi diferite la raft: Ce vor magazinele sa demonstreze „Etichetele de acum prezinta atat pretul cu 24 la suta TVA, cat si pretul cu 9% TVA, asa incat lumea sa vada concret beneficiul. Probabil ca va creste si consumul. Cu siguranta vor fi un ajutor pentru intreaga economie, pentru producatori, pentru comert si pentru consumatori”, a declarat Gabriel Paslaru, reprezentantul unui lant de supermarketuri, potrivit Digi 24.

Sursa: ziare.com


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Publicitate

Social-Economic

Ecologizare pe malul râului Ampoi, la Alba Iulia

Publicat

în

Alba Iulia: Ecologizare pe malul râului Ampoi

Activitățile cuprinse în cadrul programului „Săptămâna verde” au continuat cu o activitate de ecologizare pe malul râului Ampoi, activitate la care au luat parte elevii claselor a X-a B și F de la Colegiul Național Militar „Mihai Viteazul” Alba Iulia, alături de profesoarele diriginte Emilia Ioniță și Anca Hațegan.

După ce au strâns gunoaiele, elevii au urmărit și proiecții de filme documentare cu temă ecologică și au prezentat referate și proiecte pe această temă.

„În urma experienței minunate în natură, în care ne-am implicat în ecologizare alături de doamna dirigintă și colegii noștri, am realizat cât de importantă este natura pentru noi. Așadar, am decis să prezentăm un proiect captivant despre importanța protejării mediului și a respectului pentru natură. Sper că am reușit să inspirăm pe cât mai mulți să acționeze pentru un mediu mai curat și sănătos!”, au spus eleva caporal Ionela Gălușcă și eleva fruntaș Maria Hagiu.

Tot săptămâna aceasta, elevii clasei a IX-a A, alături de profesoara dirigintă Simona Mureșan, au ales să își ambienteze sala de clasă și au plantat mușcate. Jardinierele cu flori au fost așezate apoi la geamuri pentru ca spațiul în care elevii își desfășoară activitatea educativă să ofere culoare, armonie și energie.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Social-Economic

Pregătiri pentru Ziua Rozelor la Aiud

Publicat

în

La Aiud, pregătiri pentru Ziua Rozelor

Marți 16 aprilie a avut loc o întâlnire de lucru a executivului local din Aiud cu reprezentanții Consiliului Județean Alba și ai Asociației Amicii Rozelor pentru organizarea celei de-a 21-a ediții a ceea ce organizatorii numesc cel mai colorat eveniment al județului Alba.
„Evenimentul Ziua Rozelor a crescut de la an la an, ajungând la utima ediție la câteva mii de participanți. Și pentru ediția din acest an pregătim o mulțime de surprize.
În curând vom anunța data desfășurării evenimentului”, au anunțat reprezentanții Primăriei Aiud.

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Social-Economic

Cursanți ai unui program postuniversitar în vizită la Instituția Prefectului – Județul Alba

Publicat

în

Vizită la Instituția Prefectului – Județul Alba a unor cursanți ai unui program postuniversitar

Un grup de cursanți ai programului postuniversitar ,,Probleme actuale ale securității naționale” din cadrul Universității Naționale de Apărare ,,Carol I”, coordonați de Col. conf.univ.dr. Alexandru Stoica, au făcut o vizită la Instituția Prefectului – Județul Alba.
În cadrul întâlnirii, prefectul Nicolae Albu le-a prezentat aspectele relevante din evoluția economico-socială a județului și misiunea Instituției Prefectului în societate.
De asemenea, au fost prezentate și elemente legate de istoria și tradițiile județului care să le ofere cursanților o perspectivă mai amplă asupra contextului județean. La întâlnirea de la sediul instituției au mai fost prezenți subprefecții Andrei Vincze și Sandu Heler, secretarul general al Prefecturii – Nelu Fleșer și șefii de servicii.
După vizita la Instituția Prefectului, cursanții au avut oportunitatea să exploreze Sala Unirii, un loc simbolic pentru istoria României și Colegiul Național Militar „Mihai Viteazul” din Alba Iulia, instituție cu importantă tradiție militară și educațională.
Această experiență le-a oferit cursanților oportunitatea de a cunoaște mai bine județul Alba și instituțiile ce-și desfășoară activitatea aici.

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Politică

Administrație

Știri din Alba

Educație și Cultură

Eveniment

Sănătate

Social Economic

Divertisment

Stiri din alte ziare

  • Alba Iulia
  • Abrud
  • Aiud
  • Blaj
  • Campeni
  • Cugir
  • Sebes
  • Ocna Mures
  • Teius
  • Zlatna

Articole Similare

radiounireafm, radio alba iulia, radio alba