De luna viitoare, asociațiile de proprietari nu vor mai putea plăti furnizorii de servicii decât prin intermediul contului bancar al asociației

Adăugat la Știri

Din 28 septembrie 2018, odată cu intrarea în vigoare a noului cadru legal al asociațiilor, adică a Legii nr. 196/2018 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari şi administrarea condominiilor, vor apărea mai multe modificări ce vor viza organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari, dar și activitatea administratorilor de bloc.

Potrivit documentului, toate asociațiile de proprietari vor fi obligate să dețină un singur cont bancar, care va putea fi folosit de către proprietarii apartamentelor sau de către alți locatari pentru a plăti cotele lunare de întreținere .

În acest context, administratorul blocului va avea obligația de a folosi, pentru a efectua plățile curente, dar și pentru încasări, acest cont unic al asociației. Astfel, administratorul nu va mai putea plăti furnizorii de servicii sau produse pentru diverse lucrări, fie ele de întreținere sau de reparații, decât prin intermediul contului curent al asociației.

Suplimentar, atunci când administratorul va primi o plată în numele asociației, acesta va trebui, în cel mult o zi, să transfere suma în contul curent al asociației. Mai exact, atunci când un proprietar de apartament îi va plăti în numerar întreținerea, administratorul este obligat să transfere suma, până a doua zi, în contul asociației. Actul normativ precizează că în acest cont „sunt vărsate, în termen de 24 de ore de la primirea acestora, toate sumele sau valorile primite în numele sau în contul asociației”.

Ca o excepție de la această regulă și doar cu acordul adunării generale a asociației de proprietari, administratorul poate păstra o sumă de cel mult 1.000 de lei pe lună pentru efectuarea de plăți pentru cheltuieli neprevăzute.

Dacă se constată faptul că administratorul nu își îndeplinește obligațiile sau o face într-un mod defectuos, astfel producând pagube asociației de proprietari, aceasta poate retrage din garanția administratorului de bloc o sumă de bani pentru a acoperi daunele provocate. Totodată, asociația de proprietari poate stabili, pentru recuperarea prejudiciului generat de administrator, și diminuarea venitului acestuia.

Sursa.avocatnet.ro

Simona Lodroman

redactor șef Radio Unirea FM
Mobil: 0733.948.174
email: slodroman@yahoo.com

Comentarii