Românii pot obţine finanţare prin programul „Casa Verde” pentru a-şi instala, înlocui sau complete sistemele de încălzire clasice cu cele care folosesc energia verde. Programul este adresat atât persoanelor fizice, cât şi celor juridice.

 Statul alocă un buget de 94 milioane lei pentru întreaga ţară, dintre care 60 mil. pentru populaţie, iar 34 mil. pentru persoanele juridice. Bugetul ar putea acoperi, în medie, solicitările de finanţare depuse de aproximativ 10.000 de persoane, a declarat șeful Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM).

Ministerul Mediului a anunţat că populația poate depune dosarele de finanțare la sediile agențiilor pentru protecția mediului din județele de reședință, în sesiunea care începe în 10 octombrie şi este deschisă timp de două săptămâni.

Citește și Producătorii de polistiren vor să fie incluși în programul „Casa Verde”

Urmare a anunţului, mii de oameni au stat la cozi, unii și trei zile, ca să fie siguri că îşi depun dosarele pentru obţinerea subvenției de achiziţionare a unor sisteme ecologice de încălzire a locuinţelor.

Echipamentele finanțate pentru populație prin Casa Verde sunt panourile solare și pompele de căldură, cuantumul finanțării nerambursabile prin AFM fiind în funcție de tipul instalației, astfel:

- până la 3.000 lei, pentru instalarea panourilor solare nepresurizate;
– până la 6.000 lei, pentru instalarea panourilor solare presurizate;
– până la 8.000 lei, pentru instalarea pompelor de căldură, exclusiv pompele de căldură aer-
aer;

Pentru accesarea finanțărilor prin Casa Verde populația are de parcurs cinci pași:

Pasul 1.: Depunerea dosarului de finanțare la agenția teritorială de protecția mediului
Pasul 2.: Urmărirea site-ului AFM pentru decizia de acceptare în Program
Pasul 3.: Semnarea contractului de finanțare cu Administrația Fondului pentru Mediu
Pasul4.: Demararea lucrărilor
Pasul 5.: Depunerea cererii de decontare a lucrărilor în termen de maximum 12 luni de la data semnării contractului de finanțare.

Procedural, după depunerea dosarelor de către populație la agențiile teritoriale și transmiterea acestora la Administrația Fondului pentru Mediu, se va evalua fiecare cerere în parte și se vor aproba în Program cele care respectă cerințele Ghidului de Finanțare. După publicarea listei pe site, AFM va întocmi contractele de finanțare și le va transmite în teritoriu, la sediile Agențiilor de Protecție a Mediului, pentru a fi semnate și de către românii admiși în Program. Aceștia au la dispoziție, pentru semnarea contractului de finanțare cu AFM, un termen de maximum 60 de zile de la publicarea, pe site-ul AFM, a listei cu agențiile teritoriale care au intrat în posesia contractelor.