Rămâi conectat

Știri

Cum se înscriu faptele în cazierul fiscal și cum se șterg: ANAF a publicat noi proceduri

Publicat

în

Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat un ordin prin care, pe de-o parte, sunt aprobate noi modele ale formularelor necesare pentru solicitarea si comunicarea datelor inscrise in cazierul fiscal, iar pe de alta parte, sunt modificate si clarificate procedurile prin care anumite fapte sunt inscrise sau scoase in/din acest document. Afli mai multe pe radiounirea.ro.

Actualizarile legislative sunt necesare in conditiile in care, la finalul lunii august, Guvernul a aprobat, printr-o ordonanta, un nou cadru legal care reglementeaza cazierul fiscal, modificand substantial regulile care il guverneaza.

1. Cazierul fiscal va putea fi solicitat si eliberat online
Noua ordonanta care reglementeaza cazierul fiscal creeaza baza legala pentru depunerea cererilor si eliberarea certificatului de cazier fiscal in format electronic.
Pana acum, pentru a solicita un asemenea document, contribuabilii erau obligati sa depuna cererea de eliberare a certificatului, in format fizic, la organul fiscal care le administreaza.
2. Cazierul fiscal va putea fi solicitat oricarui organ fiscal cu asemenea atributii
Noile reguli publicate de MFP stabilesc ca certificatul de cazier fiscal va putea fi eliberat de oricare dintre organele fiscale competente, indiferent de domiciliul fiscal al contribuabilului.
Pana acum, cazierul fiscal putea fi solicitat doar organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului.
3. Noutati privind inscrierea datelor in cazierul fiscal
• Sunt exceptate de la inscrierea in cazierul fiscal faptele sanctionate contraventional cu avertisment.
o Pana acum, acestea se inscriau in cazierul fiscal.
• Este extinsa sfera de aplicare pentru toate cazurile de atragere a raspunderii solidare prevazute de Codul de procedura fiscala, prin introducerea unei prevederi generale care cuprinde toate situatiile in care organul fiscal emite decizie de atragere a raspunderii solidare.
o Pana acum, incrierea in cazierul fiscal viza numai cazul in care debitorul era declarat insolvabil sau insolvent.
• Inscrierea in cazierul fiscal a raspunderii solidare se face numai in cazul in care decizia emisa de organul fiscal este ramasa definitiva prin neexercitarea cailor de atac prevazute de lege sau este ramasa definitiva prin hotarare judecatoreasca.
o Pana acum, inscrierea in cazierul fiscal se facea in termen de 5 zile de la data emiterii deciziei privind respingerea contestatiei, chiar daca fusesera continuate demersurile de contestare in contenciosul administrativ.
• Este reglementata distinct atragerea raspunderii solidare (patrimoniale) cu debitorul declarat insolvent potrivit Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, pentru creantele administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala.
• Sunt incluse si entitatile fara personalitate juridica si reprezentantii desemnati ai acestora in categoria contribuabililor carora li se inscrie in cazierul fiscal inactivitatea fiscala, asigurandu-se astfel corelarea reglementarilor privind cazierul fiscal cu cele ale Codului de procedura fiscala, conform carora inactivitatea fiscala se declara si pentru aceste categorii de contribuabili.
• Este prevazut expres faptul ca inscrierea inactivitatii fiscale se face in cazierul fiscal al reprezentantilor legali ai persoanei juridice sau ai reprezentantilor desemnati ai entitatilor fara personalitate juridica existenti in perioada in care au aparut situatiile de declarare a starii de inactivitate. Prin aceasta reglementare, vor fi eliminate interpretarile neunitare cu privire la reprezentantul legal/reprezentantul desemnat caruia i se inscrie inactivitatea in cazierul fiscal.
• Este reglementata inscrierea in cazierul fiscal al noilor reprezentanti legali a inactivitatii fiscale constatate anterior numirii acestora, in cazul in care se mentine starea de inactivitate fiscala a persoanei juridice sau a entitatii fara personalitate juridica pe o perioada mai mare de un semestru calendaristic de la data inscrierii mentiunilor in registrul comertului sau in evidentele autoritatilor si institutiilor publice la care sunt inregistrate celelalte persoane juridice si entitati fara personalitate juridica. Introducerea acestei reglementari are scopul de a determina uzarea de dreptul la actiune al noilor reprezentanti legali in vederea reactivarii contribuabilului inactiv.
• Inactivitatea fiscala declarata ca urmare a inscrierii inactivitatii temporare la registrul comertului, care este prevazuta in noul Cod de procedura fiscala, nu se inscrie in cazierul fiscal, intrucat o astfel de situatie nu-i poate fi imputabila contribuabilului.

Citește și ANAF te va ține minte 10 ani – Modificări aduse cazierului fiscal

4. Modificari privind scoaterea din evidenta cazierului fiscal
• Este reglementat modul de scoatere a inactivitatii fiscale din cazierul fiscal al reprezentantilor legali care si-au pierdut aceasta calitate, la implinirea unui an de la data inscrierii mentiunii privind schimbarea reprezentantului legal sau de la data expirarii mandatului, in situatia in care acesta este limitat in timp si nu a fost reinnoit.
o Aceasta situatie nu era reglementata in cadrul legislativ de pana acum.
• Este modificata perioada de scoatere din cazierul fiscal al contribuabilului a faptelor sanctionate drept contraventii, altele decat cele aplicate pentru incalcarea regimului la produsele accizabile, in cazul in care a fost achitat cuantumul amenzii, in sensul eliminarii acestora dupa o luna de la data inscrierii informatiilor in cazierul fiscal.
o Pana acum, aceste fapte erau scoase dupa un an de la data ramanerii definitive a ultimului act prin care au fost sanctionate
• In cazul faptelor inscrise in cazierul fiscal care sunt sanctionate drept contraventii nerespectarea regimului produselor accizabile, acestea vor fi scoase din evidenta intr-o perioada de un an de la data inscrierii informatiilor in cazierul fiscal, cu conditia achitarii cuantumului amenzilor contraventionale.
o Pana acum, acestea erau scoase din evidenta intr-o perioada de 5 ani de la data ramanerii definitive a ultimului act prin care au fost sanctionate faptele, indiferent daca fusese achitat sau nu cuantumul amenzilor.
• Este modificata perioada de scoatere din cazierul fiscal al contribuabilului a faptelor sanctionate ca infractiuni, in sensul eliminarii acestora dupa 5 ani de la data executarii pedepsei, cu conditia sa nu mai fi savarsit fapte de aceasta natura in perioada respectiva.
o Pana acum, perioada era stabilita la 5 ani de la data ramanerii definitive a ultimului act prin care au fost sanctionate aceste fapte.

Sursa:avocatnet.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Știri

Reducere a impozitelor locale pentru donatori de sânge: Alba Iulia, gata să aplice măsura

Publicat

în

Alba Iulia, gata să aplice măsura reducerii impozitelor locale pentru donatorii de sânge

Alba Iulia va fi printre primele municipii din România unde se aprobă reducerea de 10% la impozitul pe clădiri și terenuri, pentru donatorii de sânge și persoanele cu dizabilități, a anunțat primarul Gabriel Pleșa.

Potrivit acestuia, proiectul de hotărâre de consiliu local este gata, va rămâne în dezbatere publică vreme de 30 de zile, iar ulterior va deveni o realitate.

Prin noua lege, promulgată recent, consiliile locale pot acorda reduceri la impozitul pe clădiri și teren pentru persoanele fizice care fac dovada a minimum trei donări de sânge, pe parcursul unui an calendaristic. Reducerea, care va fi aplicată începând cu anul viitor, se va cumula cu bonificația de 10%, acordată deja celor care achită anticipat impozitul datorat.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Perimetrul din jurul troiței amplasate în fața Prefecturii Alba, amenajat suplimentar

Publicat

în

Amenajare suplimentară a perimetrului din jurul troiței amplasate în fața Prefecturii Alba

Cu prilejul lucrărilor de mobilitate din zona centrală a municipiului Alba Iulia a fost amenajat și perimetrul din jurul troiței amplasate în fața Prefecturii Alba, acolo unde, în timpul Revoluției din Decembrie 1989, s-au dus lupte grele și mulți revoluționari au fost răniți sau omorâți.

S-au montat pavaj, vase de flori și un catarg pe care va flutura mereu tricolorul României.
„Astfel, vom putea sărbători, în alte condiții, Ziua Victoriei Revoluției Române și a Libertății, marcată an de an la Alba Iulia, în data de 21 decembrie!”, a explicat primarul Gabriel Pleșa.

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Acțiune de ecologizare pe Râul Mare, Râul Mic și Valea Grușerii

Publicat

în

Pe Râul Mare, Râul Mic și Valea Grușerii, acțiune de ecologizare

Asociația „Lupii Sigidavei” Cugir a încheiat cu succes o nouă acțiune de ecologizare.
Aceasta s-a desfășurat pe Râul Mare, Râul Mic și Valea Grușerii.
Toți cei care au participat la acțiune s-au organizat și au format patru echipe. O echipă a plecat de la Podul Roșu spre Căprioară, una a plecat de la Mistrețu spre Căprioară, alta pe Valea Grușerii și, nu în ultimul rând echipa de la „Cabana fără gânduri” a ecologizat Râul Mic.
„Suntem plăcut surprinși să vedem de la an la an sunt tot mai puține gunoaie în aceste zone pe care noi le ecologizăm anual. Mulțumim tuturor celor implicați în realizarea acestei acțiuni, cât și administrației locale, care ne-a pus la dispoziție mijloc de transport pentru sacii cu gunoaie”, au transmis reprezentanții Asociației „Lupii Sigidavei” Cugir.

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Politică

Administrație

Știri din Alba

Educație și Cultură

Eveniment

Sănătate

Social Economic

Divertisment

Stiri din alte ziare

  • Alba Iulia
  • Abrud
  • Aiud
  • Blaj
  • Campeni
  • Cugir
  • Sebes
  • Ocna Mures
  • Teius
  • Zlatna

Articole Similare

radiounireafm, radio alba iulia, radio alba