Conducerea Salini Impregilo din Italia a fost chemată ca să-şi asume calendarul de reparare a Autostrăzii Sibiu-Orăştie

Adăugat la Știri

Ministrul Transporturilor, Iulian Matache, a anunţat că a chemat la Bucureşti top managementul grupului italian Salini Impregilo, constructorul autostrăzii Sibiu-Orăştie, astfel încât compania să îşi asume calendarul de reparaţii pentru tronsonul cu fisuri, la întâlnire fiind chemată şi Ambasada Italiei. Afli amănunte pe radiounirea.ro.

autostrada-sibiu-orastie-trafic-restrictionatDespre demolarea autostrăzii Sibiu-Orăştie
Este o autostradă nerecepţionată. Avem de-a face cu un complex de erori, pornind de la studiul de fezabilitate realizat în 2007 de o companie germană, dar care nu mai există în România. CNADNR a încercat să afle detalii de la compania în cauză şi nu a putut. Aceeaşi situaţie a apărut şi pe un alt tronson pe Lugoj-Deva. CNADNR nu se aştepta să fie o problemă aşa mare. S-a trecut la demolarea autostrăzii şi s-a constatat că nu s-a respectat proiectul.
Constructorul şi-a asumat repararea pe cheltuiala lor. Săptămâna asta le-am cerut să închidă faza de proiectare şi să dea un calendar cert, indiferent ce soluţie îşi asumă. Am cerut top managementului companiei din Italia să fie prezent la Bucureşti, astfel încât să îşi asume termenul. La fel, am cerut şi Ambasadei Italiei.
E prostia lor, dacă e să o spunem drept. Ce s-a întâmplat la autostradă este un viciu de construcţie, este responsabilitatea companiei. Constructorul trebuia să termine autostrada în 2013, nu se poate spune că a fost o presiune a CNADNR.

Citeşte şi Secțiunea km 60+600 din Autostrada Sibiu-Orăştie va fi demolată și refăcută

Nu este situaţia să dăm înapoi banii UE privind autostrada, ne-am propus să o fazăm. Pe lotul 3 s-au folosit doar bani de la buget. Fazarea autostrăzii s-a pornit, s-au purtat discuţii co Comisia Europeană deja, nu văd de ce nu s-ar face această fazare. Ministrul Transporturilor va arăta cine sunt cei vinovaţi de această greşeală, din ce fonduri vor fi acoperite costurile cu lucrările de reparaţie şi dacă riscă România să piardă banii de la Uniunea Europeană, care au acoperit cea mai mare parte din finanţarea acestui proiect de infrastructură. De asemenea, Matache ne va spune când se va deschide din nou circulaţiei tronsonul respectiv. Circulaţia pe tronsonul Sălişte-Cunţa a fost închisă la începutul lunii septembrie, pentru o perioadă de aproximativ o lună şi jumătate, însă acest termen a trecut.

Sursa:adev.ro

Simona Lodroman

redactor șef Radio Unirea FM
Mobil: 0733.948.174
email: slodroman@yahoo.com

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.