Rămâi conectat

Știri

Cauciucuri de iarnă: Ce ți se întâmplă dacă nu ai anvelope de iarnă și provoci un accident?

Publicat

în

Meteorologii anunță că temperaturile vor începe să scadă din luna noiembrie și e posibil să apară în zonele mai înalte și lapovița sau chiar ninsori. Așadar, șoferii trebuie să-și pună cauciucuri de iarnă la mașini. Cum le alegi pe cele mai bune, afli pe radiounirea.ro.

Când trecem la cauciucuri de iarnă și cum le recunoaștem? Trebuie folosite cauciucuri de iarnă atunci când temperaturile scad sub 7 grade Celsius. Amprenta de pe cauciucuri de iarnă este mult mai reliefată decât la o anvelopă de vară. Cauciucuri de iarnă au pe ele „un fulg de nea” sau inscripția M+S ca marcaje și înseamnă că aceste cauciucuri de iarnă sunt testate și omologate. Pe suprafaţa de rulare există tăieturi speciale, de tip lamelar dispuse în curbe şi în zig zag. Potrivit specialiștilor, dacă sunt folosite la temperaturi mai mari de 7 grade, cauciucurile de iarnă nu se vor toci, însă ţine foarte mult şi de modul în care conduce șoferul atunci când vremea e mai caldă iarna.

Ce ți se întâmplă dacă nu ai anvelope de iarnă și provoci un accident? Sancțiunea contravențională aplicată este amendă de la 9 la 20 de puncte și ca măsură complementară se reține certificatul de înmatriculare. Pe lângă amendă, potrivit legii, dacă faci un accident și nu ai cauciucuri de iarnă suporți toate costurile în urma „operaţiunilor de degajare şi de fluidizare a traficului sunt suportate de cel vinovat”.

Cât de bune sunt cauciucurile de iarnă second hand? Potrivit legii, se poate merge cu cauciucuri de iarnă până la limita de uzură a canalelor de 1,6 mm. Potrivit testelor, de la 8 mm, cât are un cauciuc nou, până la 4 mm, aderenţa e mai scăzută, dar de la 4 mm scade abrupt, iar şoferul poate avea probleme serioase. Deci mare atenție atunci când alegeți cauciucuri de iarnă second hand.

De asemenea, anvelopele „all seasons” nu nu pot înlocui cauciucurile de iarnă. Explicația e simplă: o caracteristică a anvelopelor all seasons e că amprenta pneului pentru anotimpul de iarnă este pe mijloc, iar pe margine e amprentă pentru vară. Practic oferă doar 50% siguranţă faţă de anvelope dedicate fiecărui anotimp în parte, față de cauciucuri de iarnă.

Citește și Maşinile noi şi diesel, preferatele românilor

Cum acţionează cauciucul de iarnă pe zăpadă? Cauciucurile de iarnă nu alunecă pe gheaţă, ci pe apa formată între zăpadă şi cauciuc. Datorită forţei de apăsare apare o degajare de energie, energie care se transformă în căldură, cea care face să se topească gheaţa şi zăpada. Cu cât e mai frig afară, cu atât avem aderenţă mai bună, pentru că se face mai greu stratul de apă. E același principiu ca la doi bulgări de zăpadă: nu alunecă niciodată unul pe celălalt. De aceea există tăieturi lamelare şi curbe pe cauciucul de iarnă. Acolo agaţă zăpada, iar cea din cauciuc cu cea de pe carosabil fac efectul „zăpadă- zăpadă” și crează o aderenţă bună.

Foarte important, atunci când cumpărați cauciucuri de iarnă noi fiți atenți și la inscripția DOT și un număr format din patru cifre. Ultimele două reprezintă anul de fabricație. Evitați să cumpărați cauciucuri de iarnă mai vechi de cinci ani, întrucât își pierd din proprietăți și rezistență.

Sursa:greatnews.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Știri

Întâlnire bilaterală cu oficiali elvețieni la Primăria Alba Iulia

Publicat

în

La Primăria Alba Iulia, întâlnire bilaterală cu oficiali elvețieni

La Primăria Alba Iulia, a avut loc o întrevedere de lucru între Primăria Municipiului Alba Iulia, reprezentanți ai Ambasadei Elveției în România – Programul Energy Efficiency, teprezentanți ai Secretariatului Afacerilor Economice – din Elveția, reprezentanți ai Ministerului de Finanțe din România – Coordonator Național pentru contribuția financiară elvețiană din România și reprezentanți ai Universității Tehnice din Cluj Napoca.

Discuțiile s-au concentrat în jurul proiectelor municipalității care pot beneficia de sprijin financiar în viitorul apel de proiecte dedicat eficienței energetice care se va lansa anul acesta, în baza acordului-cadru bilateral semnat între Elveția și România.  Alba Iulia s-a bucurat de această vizită de lucru în contextul în care eforturile municipalității din ultimii ani au făcut ca Alba Iulia să devină, în anul 2021, primul oraș din Transilvania care a primit titlul de comunitate sustenabilă. Obținerea acestei certificări europene oferite municipalității în prezența Ambasadorului Elveției în România, a fost rezultatul unui proces interdisciplinar într-o rețea de expertiză paneuropeană și al unei munci de echipă alături de Romania Green Building Council, Agenția Locală pentru Energie Alba și SERVELECT, se arată într-un comunicat de presă.

„Am încredere că echipa Primăriei Alba Iulia va reuși să pregătească documentațiile necesare pentru a accesa prima finanțare elvețiană nerambursabilă dedicată dezvoltării sustenabile a comunității noastre, mai ales deoarece, acest instrument financiar este printre puținele surse de finanțare pe care municipalitatea albaiuliană nu a avut ocazia să le acceseze până în prezent”, a declarat primarul Gabriel Pleșa.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

”Conferințele de la Sebeș”, eveniment cultural găzduit în Aula Primăriei, în 3 aprilie

Publicat

în

„Conferințele de la  Sebeș”, un nou eveniment cultural de înaltă ținută, găzduit în Aula Primăriei

Primăria şi Centrul Cultural „Lucian Blaga” Sebeş vă invită miercuri, 3 aprilie 2024, cu începere de la ora 17.00, în „Aula” primăriei municipiului Sebeş, la conferinţa „Nivele tipologice și axiologice ale discursului intelectual. Despre lectura sau hermeneutica existențială”, susţinută de dr. Virgil Podoabă, profesor universitar la Catedra de Literatură comparată a Facultăţii de Litere a Universității „Transilvania” din Brașov.

Prof. univ. dr. Virgil Podoabă este scriitor, traducător și critic literar, membru al Uniunii Scriitorilor din România. După studii primare în satul natal şi liceale la Cluj, urmează cursuri universitare între 1972 şi 1976 la Facultatea de Filologie din acelaşi oraş. Teza de doctorat cu titlul „Experiența revelatoare și tematizarea ei în literatura română contemporană” o susţine la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj în anul 2003, lucrare distinsă cu calificativul „Summa cum Laude”. Din aprilie 1990 este redactor la revista „Vatra” din Tîrgu Mureș, iar din anul 1992 ocupă postul de lector la Catedra de Literatură comparată, a Facultăţii de Litere a Universității „Transilvania” din Brașov, urmând cursus honorum până la titlul ştiinţific de profesor universitar. Activitatea sa a fost intensă încă din perioada studenţiei când, a fost președinte al Cercului de istoria literaturii române și redactor al revistei „Echinox” (1974-1976), în care de altfel a şi debutat cu o recenzie în anul 1973 și în paginile căreia, a susținut cu cronici literare și eseuri, rubricile „Proză” și „Cronica literară”.

A făcut parte din echipa de coordonare a cenaclului „Echinox” între anii 1974-1976, a cenaclului „Silvania” din Zalău între 1976 şi 1980, şi a cenaclului „Iosif Vulcan” din Oradea între 1980 şi 1991, iar din anul 1990 şi până în prezent este redactor la revista „Vatra” din Tîrgu-Mureș. De-a lungul timpului a susţinut cu cronici literare, eseuri şi studii critice, prestigioase reviste de profil: „Familia” (1980-1990), „Vatra” (din 1990 încoace), şi a colaborat la revistele „Steaua”, „Caiete critice”, „Arca”, „Tribuna”, „Viața Românească”, „Limes”, „Calende”, „Discobolul”, „Paralela 45” etc. A înființat și a fost redactor-șef între 1991 şi 1992 al ziarului „Gazeta de Vest” din Oradea, iar împreună cu un grup de studenți de la Facultatea de Litere din Brașov a pus bazele revistei studenţești „Erată”, pe care a şi condus-o în calitate de director între anii 1995 şi 1999.

Totodată, prof. univ. dr. Virgil Podoabă are un palmares impresionant de participări la colocvii, târguri de carte, simpozioane, lansări de carte și întâlniri cu cititorii şi a susţinut de-a lungul timpului numeroase conferințe pe teme literare și culturale, cum este cea de la Sebeş.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Daia Română, prima comună din Alba cu rețea de gaz finanțată prin Programul „Anghel Saligny”

Publicat

în

Prima comună din Alba cu rețea de gaz finanțată prin Programul „Anghel Saligny”, Daia Română

Daia Română este prima comună din județul Alba care va avea rețea de gaz finanțată prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”.

Contractul de finanțare, în valoare de peste 36,7 milioane de lei, a fost semnat miercuri 27 martie.

Contractul de finanțare este în valoare de 36m7 milioane de lei. Toate locuințele, agenții economici și instituțiile publice din comuna Daia Română vor fi racordate la rețeaua nou construită de gaze naturale. Alimentarea cu gaze naturale a comunei Daia Română se va realiza din stația de reglare – măsurare predare proiectată în zona satului Limba, din comuna Ciugud.

Pentru evitarea spargerii carosabilului la executarea branșamentelor, în cazul străzilor modernizate, conductele se vor amplasa pe ambele părți ale străzilor.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Politică

Administrație

Știri din Alba

Educație și Cultură

Eveniment

Sănătate

Social Economic

Divertisment

Stiri din alte ziare

  • Alba Iulia
  • Abrud
  • Aiud
  • Blaj
  • Campeni
  • Cugir
  • Sebes
  • Ocna Mures
  • Teius
  • Zlatna

Articole Similare

radiounireafm, radio alba iulia, radio alba