Beneficiile mersului pe jos pentru sănătate

Adăugat la Știri

munteMersul pe jos face piciorul frumos, spune o vorba inteleapta din popor. Si cat adevar se ascunde in spatele acestei afirmatii! Insa mersul pe jos nu este benefic doar pentru tonifierea muschilor, ci pentru sanatate in ansamblul ei.

Medicii recomanda sa faci miscare cel putin 30 de minute de zi, ceea ce inseamna ca daca nu ajungi la sala, este suficient sa iei la pas parcul, sa cobori cu doua statii mai devreme din mijlocul de transport in comun sau sa faci mai des drumetii pe munte.

Indiferent de varianta pe care o alegi, mersul pe jos iti va imbunatati starea de sanatate. Iata ce poti face pentru tine cativa pasi vioi pe zi.

Mersul pe jos previne cancerul

Mersul pe jos, in pas mai alert, poate preveni mai multe tipuri de cancer. De exemplu, un studiu realizat de specialistii de la Universitatea din Carolina de Nord arata ca mersul pe jos poate reduce cu 30% riscul de cancer la san, daca te obisnuiesti sa mergi pe jos o ora – o ora si jumatate pe zi. In principiu, mersul pe jos contribuie la diminuarea tesutului adipos. Odata cu el, scade si productia de estrogen, un hormon implicat in mecanismul de formare a tumorilor la san. Trebuie sa stii ca mersul pe jos poate preveni si cancerul la colon.

Mersul pe jos regleaza tensiunea arteriala si iti protejeaza inima

Cate o sesiune de mers pe jos in fiecare zi, te ajuta sa iti protejezi inima de boli. Studiile arata ca bolile cardiace reprezinta una dintre principalele cauze ale mortalitatii la nivel mondial. Sigur, este recomandat sa ai un pas mai alert si sa respiri corect. Mersul pe jos iti va pune sangele in miscare, va imbunatati circulatia sangelui, iar cordul va fi vascularizat mai bine.

In plus, mersul pe jos regleaza tensiunea arteriala, responsabila pentru o multime de afectiuni, de la aritmie, pana la ateroscleroza si cardiomiopatie ischemica. Un studiu realizat de cercetatorii finlandezi arata ca mersul pe jos in mod regulat scade cu doua treimi riscul de hipertensiune arteriala si previne blocarea arterelor.

Mersul pe jos amelioreaza artrita

Cercetatorii arata ca mersul pe jos poate ameliora artrita, deoarece cu cat faci mai multa miscare, cu atat incheieturile devin mai mobile.

Mersul pe jos previne Alzheimerul

Alzheimerul este o afectiune degenerativa progresiva creierului, insa tu poti scadea riscul aparitiei acestei boli cu 50%, daca inca din tinerete iti faci un obicei din a merge de jos.

Mersul pe jos scade riscul de diabet

Alimentatia nesanatoasa este una dintre principalele cauze ale declansarii diabetului. Consumul frecvent de produse cu un indice glicemic mare si calorii goale da peste cap productia de insulina, iar diabetul se intaleaza comod in organismul tau, alaturi de depozitele generoase de grasime. Poti preveni diabetul intr-un mod foarte simplu: mergi pe jos cate doua ore – doua ore si jumatate pe saptamana si poti scadea riscul de diabet cu aproximativ 58%.

Dincolo de aceste beneficii ale mersului pe jos, trebuie sa stii ca aceasta activitate iti imbunatateste starea de spirit, te ajuta sa arzi mai repede caloriile si sa iti intaresti musculatura.

Sursa: ele.ro

Emilia Hîrceagă

redactor știri Radio Unirea FM
e-mail: redactie@radiounirea.ro

Comentarii