Știri
Asociaţiile de proprietari trebuie să organizeze cel puţin o dată pe an, o adunare generală a proprietarilor : Obligaţiile asociaţiilor în 2016
În timpul anului, asociaţiile de proprietari au, conform legii, mai multe obligaţii de îndeplinit, printre care se numără, de exemplu, organizarea cel puţin a unei adunări generale şi prezentarea veniturilor obţinute din exploatarea proprietăţii comune.
Obligaţiile asociaţiilor de proprietari, aşa cum au fost stabilite de autorităţile centrale, sunt incluse în Legea nr. 230/2007 şi în Hotărârea Guvernului nr. 1588/2007.
Asociaţiile de proprietari trebuie să organizeze cel puţin o dată pe an, în primul trimestru, o adunare generală a proprietarilor, aşa cum reiese din actele normative amintite. Adunarea generală este alcătuită din toţi proprietarii membri ai asociaţiei.
În acest sens, proprietarii trebuie să fie anunţaţi, cu minimum şapte zile înainte de data stabilită a adunării generale, prin afişare la loc vizibil sau pe bază de tabel nominal convocator. Totodată, proprietarii trebuie informaţi inclusiv privind ordinea de zi a adunării generale.
În cazul neconvocării a cel puţin unei adunări generale pe an, responsabilitatea aparţine membrilor comitetului executiv (inclusiv preşedintelui asociaţiei).
Semestrial, lista veniturilor obţinute de asociaţie din exploatarea proprietăţii comune şi cheltuielile aferente lor se prezintă într-un raport care se afişează la avizier. Aceste venituri aparţin asociaţiei şi alimentează doar fondurile ei speciale pentru reparaţii şi investiţii cu privire la proprietatea comună.
Referitor la obligaţia de organizare şi conducere a propriei contabilităţi, HG nr. 1588/2007 dispune că asociaţiile trebuie s-o facă în partidă dublă sau în partidă simplă, prin opţiune. „Asociaţiile de proprietari organizează şi conduc contabilitatea în conformitate cu reglementările contabile pentru persoanele juridice fără scop patrimonial”, este punctat în document.
Astfel, asociaţiile care optează pentru conducerea contabilităţii în partidă simplă trebuie să depună, la compartimentele specializate din cadrul consiliilor locale, situaţia soldurilor elementelor de activ şi pasiv, până la data de 1 martie pentru situaţia existentă la 31 decembrie şi până la data de 1 septembrie pentru situaţia existentă la 30 iunie. În cazul optării pentru conducerea contabilităţii în partidă dublă, trebuie depus bilanţul contabil.
Dacă se optează pentru conducerea contabilităţii în partidă simplă, administratorii pot să cumuleze şi funcţia de contabil, precum şi cea de casier.
Important! Administrarea, întreţinerea, investiţiile şi reparaţiile asupra proprietăţii comune (inclusiv măsurile de îmbunătăţire a confortului termic al clădirii) cad, potrivit legii, în sarcina asociaţiilor de proprietari. Neluarea de către asociaţii a măsurilor necesare pentru repararea şi menţinerea în stare de siguranţă a clădirii şi a instalaţiilor comune aferente poate fi sancţionată cu amendă de la 500 la 3.000 de lei.
Administratorii, preşedinţii, membrii comitetului executiv şi cenzorii care nu-şi îndeplinesc atribuţiile riscă să fie sancţionaţi cu amendă de la 500 la 3.000 de lei.
Sursa:avocatnet.ro
Știri
Reducere a impozitelor locale pentru donatori de sânge: Alba Iulia, gata să aplice măsura
Alba Iulia, gata să aplice măsura reducerii impozitelor locale pentru donatorii de sânge
Alba Iulia va fi printre primele municipii din România unde se aprobă reducerea de 10% la impozitul pe clădiri și terenuri, pentru donatorii de sânge și persoanele cu dizabilități, a anunțat primarul Gabriel Pleșa.
Potrivit acestuia, proiectul de hotărâre de consiliu local este gata, va rămâne în dezbatere publică vreme de 30 de zile, iar ulterior va deveni o realitate.
Prin noua lege, promulgată recent, consiliile locale pot acorda reduceri la impozitul pe clădiri și teren pentru persoanele fizice care fac dovada a minimum trei donări de sânge, pe parcursul unui an calendaristic. Reducerea, care va fi aplicată începând cu anul viitor, se va cumula cu bonificația de 10%, acordată deja celor care achită anticipat impozitul datorat.
Știri
Perimetrul din jurul troiței amplasate în fața Prefecturii Alba, amenajat suplimentar
Amenajare suplimentară a perimetrului din jurul troiței amplasate în fața Prefecturii Alba
Cu prilejul lucrărilor de mobilitate din zona centrală a municipiului Alba Iulia a fost amenajat și perimetrul din jurul troiței amplasate în fața Prefecturii Alba, acolo unde, în timpul Revoluției din Decembrie 1989, s-au dus lupte grele și mulți revoluționari au fost răniți sau omorâți.
Știri
Acțiune de ecologizare pe Râul Mare, Râul Mic și Valea Grușerii
Pe Râul Mare, Râul Mic și Valea Grușerii, acțiune de ecologizare
-
Știriacum 3 zile
Mesaje, urări şi felicitări pe care să le transmiţi de SFÂNTUL GHEORGHE 2024
-
Politicăacum o săptămână
Revoluția de la 1848 din Transilvania: Pe 18 aprilie, la Blaj avea loc prima adunare a românilor din Transilvania
-
Divertismentacum 3 zile
Ce nume se sărbătoresc de SFANTUL GHEORGHE 2024. Cui îi spunem ”la mulți ani” | radiounirea.ro
-
Știriacum 2 săptămâni
Mănăstirea din Pătrângeni, locul care oferă liniște, rânduială, frumusețe
-
Știriacum 4 zile
De ce bat clopotele la biserică: Un obicei care datează de sute de ani
-
Știriacum 2 săptămâni
Liliacul, cel mai frumos şi parfumat arbust ornamental de primăvară, folosit și în scopuri medicinale
-
Sfatul mediculuiacum 2 săptămâni
Atenție la înțepătura de căpușă: Cum vă feriţi de Lyme, boala care revine odată cu căldura
-
Știriacum 2 săptămâni
Destinație de week-end: Cheile Râmețului, bogăția naturală din Munții Trascăului