AJOFM Alba: Absolvenţii din promoţia 2017 pot primi indemnizație de şomaj, timp de 6 luni

Adăugat la Știri

Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Alba informează absolvenţii promoţia 2017 că pot beneficia de indemnizaţie de şomaj dacă se înregistrează ca persoană în căutarea unui loc de muncă, în termen de 60 de zile de la absolvire la orice agenţie locală sau punct de lucru din judeţ, ori la alţi furnizori de servicii specializate pentru stimularea ocupării forţei de muncă, acreditaţi în condiţiile legii (data absolvirii este data de întâi a lunii următoare celei de pe diplomă sau, după caz, pe certificatul de studii eliberat de către instituţia de învăţământ, dacă în cuprinsul acestora nu se specifică în mod expres o anumită dată de absolvire).

Elevii care nu au situaţia şcolară încheiată se pot înregistra în termen de 60 de zile de la data promovării examenului de corigenţă (dată înscrisă în adeverinţa eliberată de instituţia de învăţământ). Absolvenţii instituţiilor de învăţământ înregistraţi la AJOFM Alba beneficiază de informare şi consiliere profesională, mediere pentru identificarea unui loc de muncă, precum şi de facilităţi financiare. Înregistrarea ca persoană aflată în căutarea unui loc de muncă este o etapă prealabilă şi obligatorie în vederea obţinerii facilităţilor acordate potrivit Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă. Absolvenţii care într-o perioadă de 60 de zile de la finalizarea cursurilor nu s-au încadrat în muncă potrivit pregătirii profesionale şi sunt înregistraţi în evidenţa AJOFM Alba pot solicita acordarea indemnizaţiei de şomaj. Acest drept se acordă absolvenţilor, la cerere, pe o perioadă de 6 luni şi constă într-o sumă fixă, lunară, neimpozabilă al cărei cuantum este de 250 lei. În cazul în care absolvenţii nu se prezintă în termenul de 60 de zile de la terminarea studiilor, ei  au dreptul să se înregistreze ca persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, dar nu vor avea dreptul la indemnizaţie de şomaj.

Pentru a se înregistra ca persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, absolvenţii vor depune următoarele documente:

  • Actul de identitate în original şi copie;
  • Adeverinţă medicală cu menţiunea „apt de muncă” sau eventualele restricţii medicale;
  • Actele de studii/calificare sau adeverinţa din care să rezulte absolvirea formei de învăţământ în original şi copie;
  • Acte eliberate de organele financiare teritoriale, din care să rezulte că persoana nu realizează venituri sau că realizează, din activităţi autorizate potrivit legii, venituri mai mici decât valoarea indicatorului social de referinţă al asigurărilor pentru şomaj şi stimulării ocupării forţei de muncă în vigoare.

Citește și 40 absolvenţi ai unor instituţii de învăţământ din Alba au reușit să își găsească un loc de muncă, până la finalul lui martie

Facilităţi acordate absolvenţilor pentru stimularea încadrării în muncă

  • Absolvenţii instituţiilor de învăţământ şi absolvenţii şcolilor speciale, în vârstă de minimum 16 ani, înregistraţi la AJOFM beneficiază de o primă de încadrare în valoare de 500 lei (valoarea indicatorului social de referinţă – ISR 500 lei), dacă se încadrează cu program normal de lucru şi pentru o perioadă mai mare de 12 luni.
  • Absolvenţii cărora li s-a stabilit dreptul la indemnizaţia de şomaj şi se angajează pentru o perioadă  mai mare  de 12 luni,  în perioada de acordare a indemnizaţiei beneficiază, de o sumă egală cu indemnizaţia de şomaj la care ar fi avut dreptul, în condiţiile legii, până la expirarea perioadei de acordare a acesteia, dacă nu s-ar fi angajat. Suma cuvenită se acordă după 12 luni de la data angajării.

Facilităţi acordate pentru stimularea mobilităţii

Prima de instalare se acordă în cuantum diferenţiat, astfel:

  1. 500 lei pentru persoanele înregistrate ca șomeri la agențiile pentru ocuparea forței de muncă și care se încadrează în muncă, potrivit legii, într-o altă localitate situată la o distanță mai mare de 50 km față de cea în care își au domiciliul sau reședința, și ca urmare a acestui fapt, își schimbă domiciliul sau își stabilesc reședința în localitatea respectivă sau în localitățile învecinate acesteia. Prima de instalare se va acorda în două tranșe (50% din cuantumul stabilit, la data instalării și 50% după expirarea perioadei de 12 luni de la angajare);
  2. 500 lei pentru persoanele care sunt însoțite de membrii familiei care își schimbă domiciliul;
  3. în cazul în care ambii soți îndeplinesc condițiile de acordare a primei de instalare, unul va primi 12.500 lei, iar celălalt va primi o primă de instalare în cuantum de 3.500 lei;
  4. dacă angajatorul sau autoritățile publice locale sau centrale asigură locuință de serviciu sau suportă cheltuielile aferente din fonduri proprii sau fonduri publice, șomerii care se încadrează primesc o primă de instalare de:
  • 500 lei pentru situațiile prevăzute la punctele a) și c);
  • 500 lei pentru situația prevăzută la punctul b).

Persoanele care au locuința asigurată sau cheltuielile de cazare sunt suportate de angajator primesc prima de instalare într-o singură tranșă la data instalării.

Prima de încadrare se acordă după cum urmează:

Persoanele înregistrate ca șomeri la agențiile pentru ocuparea forței de muncă și care se încadrează în muncă, potrivit legii, într-o localitate situată la o distanță mai mare de 15 km de localitatea în care își au domiciliul sau reședința, pot beneficia de o primă de încadrare neimpozabilă. Cuantumul primei se calculează la 0,5 lei/km, dar nu mai mult de 55 lei/zi, proporțional cu numărul de zile în care persoanele în cauză desfășoară efectiv activitatea la angajatorul la care se realizează încadrarea în muncă. Prima de încadrare se acordă pe o perioadă de 12 luni. Prima de instalare și prima de încadrare se acordă persoanelor șomere care au domiciliul sau reședința ori își stabilesc noul domiciliu sau noua reședință în zonele prevăzute în Planul național de mobilitate care se aprobă și se actulalizează prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice. Pentru județul Alba, Planul de mobilitate include unitățile administrativ-teritoriale: Bucerdea Grânoasă, Câlnic, Cenade, Cergău, Cetatea de Baltă, Crăciunelu de Jos, Doștat, Fărău, Hopârta, Întregalde, Jidvei, Râmeț, Roșia de Secaș, Săliștea, Săsciori, Abrud, Baia de Arieș, Câmpeni, Zlatna, Albac, Almașu Mare, Arieșeni, Avram Iancu, Bistra, Bucium, Ciuruleasa, Gârda de Sus, Horea, Lupșa, Meteș, Mogoș, Ocoliș, Poiana Vadului, Ponor, Poșaga, Râmetea, Roșia Montană, Sălciua, Scărișoara, Sohodol, Vadu Moților, Vidra.

Prima de relocare:

Se acordă persoanelor înregistrate ca şomeri la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă care se încadrează în muncă, potrivit legii, într-o altă localitate situată la o distanţă mai mare de 50 km faţă de localitatea în care îşi au domiciliul sau reşedinţa şi, ca urmare a acestui fapt, îşi schimbă domiciliul sau îşi stabilesc reşedinţa în localitatea respectivă sau în localităţile învecinate acesteia. Primă de relocare este egală cu 75% din suma destinată asigurării cheltuielilor pentru locuire în noul domiciliu sau noua reşedinţă, dar nu mai mult de 900 de lei și se acordă lunar, pe o perioadă de cel mult 36 de luni, în situaţia în care în această perioadă sunt respectate condiţiile prevăzute mai sus. Beneficiază de prima de relocare persoanele care se încadrează în muncă, cu normă întreagă, pentru o perioadă de cel puţin 12 luni.

Pentru informaţii suplimentare, persoanele interesate se pot adresa la sediul Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Alba, la telefon 0258/811470  sau  e-mail: ajofm@ab.anofm.ro

Simona Lodroman

redactor șef Radio Unirea FM
Mobil: 0733.948.174
email: slodroman@yahoo.com

Comentarii