Rămâi conectat

Știri

Admitere Politie: Noutăți despre sesiunea din ianuarie 2019

Publicat

în

Absolventii de liceu care isi doresc o cariera in Politie mai au timp pana pe data de 23 noiembrie sa se inscrie pentru admiterea la scolile de agenti de politie, sesiunea ianuarie 2019.

„Nu este niciodata prea devreme sau prea tarziu pentru a-ti indeplini visul! Trebuie doar sa actionezi pentru a-l vedea realizat. Pana pe 23 noiembrie, te poti inscrie pentru admiterea la scolile de agenti de politie, sesiunea ianuarie 2019!”, a transmis Politia Romana.

Serviciile de resurse umane din cadrul Directiei Generale de Politie a Municipiului Bucuresti si inspectoratelor judetene de politie realizeaza recrutarea si selectia candidatilor pentru admiterea la urmatoarele unitati si institutii de invatamant din sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala.

Personalul cu atributii de recrutare are obligatia sa prezinte solicitantilor toate informatiile necesare cu privire la:

a) conditiile legale si criteriile specifice de recrutare, precum si modalitatea de dovedire a indeplinirii acestora;

b) prezentarea si participarea personala la fiecare etapa a concursului de admitere;

c) necesitatea declararii datelor reale, complete si exacte cu privire la propria persoana si a confirmarii cunoasterii si acceptarii conditiilor si criteriilor de recrutare;

d) acceptarea prelucrarii datelor cu caracter personal si a efectuarii de verificari specifice asupra propriei persoane, familiei si rudelor candidatului;

e) componenta dosarului de recrutare – etapele si limita de timp de constituire ale acestuia;
f) prevederile legale referitoare la angajamentul pe care candidatii declarati admisi urmeaza sa-l incheie;

g) organizarea si desfasurarea etapei I de selectie, realizata la unitatile care au recrutat candidatii, respectiv a evaluarii psihologice si a examinarii medicale;

h) documentele necesare pentru inscrierea la sediul institutiei de invatamant – in situatia in care s-a transmis dosarul de recrutare constituit in volum complet si candidatul a fost declarat apt la evaluarea psihologica si la examinarea medicala, precum si calendarul inscrierii la concursul de admitere al institutiei de invatamant;

i) organizarea si desfasurarea etapei a II-a de selectie – eliminatorie, realizata la institutiile de invatamant, respectiv a contravizitei medicale si evaluarea performantei fizice;

j) organizarea si desfasurarea etapei a III-a: proba de verificare a cunostintelor, cu indicarea adreselor site-urilor oficiale ale institutiilor de invatamant unde sunt postate tematica si bibliografia de concurs, graficul/calendarul desfasurarii concursului, precum si alte elemente de interes pentru candidati;

k) faptul ca in vederea inmatricularii, in situatia in care sunt declarati „ADMIS”, au obligatia sa depuna diploma de bacalaureat in original;

l) faptul ca nu vor fi inmatriculati sau vor fi indepartati din institutia de invatamant la care au fost declarati „ADMIS”, cei care, urmare verificarilor desfasurate ulterior admiterii, se constata ca au avut un comportament necorespunzator principiilor care guverneaza profesia de politist;

m) situatiile de exceptare de la plata taxei de inscriere prevazute in metodologiile/regulamentele de admitere;

n) respectarea prevederilor art. 142 alin. (6)-(63) din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru candidatii care opteaza pentru o institutie de invatamant superior: pentru a fi inmatriculati in anul I de studii la institutiile de invatamant superior, candidatii declarati „ADMIS” care au mai beneficiat de un program de studii universitare finantat de la bugetul de stat, integral sau partial, vor face dovada ca au efectuat/efectueaza plata contravalorii studiilor sau, dupa caz, vor depune la institutia de invatamant o declaratie din care sa rezulte ca nu au mai beneficiat de subventie de la bugetul de stat pentru un alt program de studii universitare de licenta. Absolventii de liceu ai promotiei 2018 nu au obligatia depunerii declaratiei din care sa rezulte ca nu au mai beneficiat de subventie de la bugetul de stat pentru un alt program de studii universitare de licenta.

o) numarul de locuri destinat etniei rome si minoritatilor nationale si documentele suplimentare solicitate in vederea participarii pentru locurile distincte prevazute acestora.

Sursa:portalinvatamant.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Știri

66 de ani de la nașterea Parlamentului European

Publicat

în

Parlamentul European, 66 de ani de la naștere

Prima reuniune a Adunării parlamentare europene, precursoare a Parlamentului European de astăzi, aavea loc la Strasbourg (Franța) în 19 martie 1958, Robert Schuman fiind ales președinte.

Adunarea parlamentară europeană înlocuia Adunarea Comună a Comunității Europene a Cărbunelui și Oțelului și și-a schimbat denumirea în Parlamentul European pe data de 30 martie 1962.

Parlamentul European (abreviat Europarl sau PE) este o instituție legislativă a Uniunii Europene (UE) aleasă prin scrutin direct odată la cinci ani. Împreună cu Consiliul Uniunii Europene (Consiliul) și cu Comisia Europeană, exercită puterea legislativă a UE.

Deși Parlamentul European are puterea legislativă pe care Consiliul și Comisia nu o posedă, acesta nu are controlul formal asupra inițiativei legislative, cum de altfel majoritatea parlamentelor naționale al membrilor Uniunii o au.

sursa: unitischimbam.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

18 martie 1906: Primul zbor autopropulsat, realizat de Traian Vuia: A pus România pe harta aviaţiei mondiale

Publicat

în

Pe 18 martie 1906, la Paris, Traian Vuia face primul zbor din Europa al unui aparat mai greu ca aerul ce se ridică prin tracţiune proprie, punând astfel România pe harta aviaţiei mondiale.

Traian Vuia s-a născut în anul 1872, în satul Surducu Mic (astăzi Traian Vuia, judeţul Timiş), tatăl lui fiind preot. Deși avea o minte strălucită, Traian Vuia a urmat decât un an la Facultatea Politehnică din Budapesta, din cauza lipsei banilor, dar acest lucru nu l-a făcut să renunțe la visul său, cel care i-a adus întâietate în domeniul aviației.

După ce a fost nevoit să renunţe la cursurile de seral, secţia mecanică, vizionarul Vuia se înscrie la Drept şi lucrează în mai multe birouri de avocatură din Banat pentru a-şi putea asigura mijloacele de trai.

Drumul lui Traian Vuia către succes a fost pavat cu piedici. Mai întâi nu a avut destui bani pentru a face facultatea, apoi nu a avut bani nici pentru constucţia primului său aparat de zbor. Dar, cu toate astea, în data de 18 martie 1906, Vuia a realizat la Montesson, lângă Paris, primul zbor autopropulsat din lume, fără catapulte sau alte mijloace exterioare, cu un aparat mai greu decât aerul – aparat numit „Vuia I”.

Ca orice idee care depăşeşte timpul său, proiectul lui Vuia a fost privit cu scepticism, iar Academiei de Ştiinţe pariziene l-a respins, cu motivaţia că ar fi prea utopic: „problema zborului cu un aparat care cântăreşte mai mult decât aerul nu poate fi rezolvată şi este decât un vis”.
Citește și: Invenții românești care au schimbat istoria

Totuși, în 1903, inginerul român şi-a brevetat avionul-automobil conceput el. „Vuia I” era un aparat de zbor realizat dintr-un cadru de țevi din oțel (îmbinate prin manşoane), care semăna puțin cu aspectul unui liliac, iar aripile din pânză, bombate, erau repliabile ca o umbrelă. Motorul avea de 20 CP, iar trenul de decolare și aterizare era constituit din patru roţi cu pneuri, cu o singură elice cu diametrul de 2,2 m. În total, cântărea aproximativ 250 kg.

După mai multe experimente, primul zbor Vuia I a avut loc la Montesson, lânga Paris, în ziua de 18 martie 1906.

Aparatul s-a desprins de la sol, după ce mașinăria a fost accelerată 50 de metri, apoi s-a ridicat la aproximativ un metru de sol și a zburat așa pe o distanță de 12 metri. Din păcate, elicea s-a blocat şi motorul s-a oprit brusc, avionul-automobil lovindu-se de un copac. Deşi zborul a durat doar câteva clipe, acesta a fost unul reuşit.

După acest eveniment, în ziarele din întreaga lume au apărut articole care îl aveau pe Vuia și realizarea sa în prim-plan, fiind menționat faptul că el este primul om care a zburat cu un aparat mai greu decât aerul, echipat cu sisteme proprii de decolare, propulsie și aterizare, a decolat de pe o suprafață plată, folosind numai mijloace proprii, fără un „ajutor extern”.

Cu toate acestea, prioritatea primului zbor i-a fost atribuită în mod eronat lui Santos-Dumont, care a obţinut această realizare abia în octombrie, acelaşi an, la Paris. În data de 23 octombrie 1906, Santos-Dumont a pilotat avionul 14-bis în faţa unei mulţimi de spectatori, pe o distanţă de 60 de metri – la o înălţime de doi sau trei metri. Acest eveniment înscris în documente a fost considerat de către Aeroclubul Francez primul zbor şi prima demonstraţie publică din lume, arătând oamenilor că o aeronavă mai grea decât aerul poate decola fără ajutorul altor surse de energie din exterior.

Însă, realitatea era alta.

Realizările din domeniul aeronauticii ale geniului român au fost multă vreme puse la îndoială, nerecunoscute sau ignorate, ba de Aeroclubul Francez, ba de Academia Română care, pentru o perioadă, l-a şi îndepărtat pe Vuia din rândul membrilor săi. Vuia nu a fost la vremea respectivă acreditat de către Aeroclubul Franţei – autoritatea aeronautică care înregistra recordurile, deoarece membrii nu au putut înregistra fapta lui Vuia, întrucât nu au fost prezenți la eveniment.

Dar presa vremii a consemnat şi a fotografiat zborul lui Vuia din martie 1906, iar acesta a constituit un document după care, ulterior, au fost recunoscute realizările lui pe plan internaţional.

Traian Vuia a fost întotdeauna un om modest, iar cuvintele sale rostite atunci când se afla în culmea celebrităţii sale, spun totul: „Eu nu am căutat niciodată gloria, fiindcă ştiu că gloria pierde adesea pe om. Eu nu lucrez pentru gloria mea personală, ci lucrez pentru gloria geniului uman. Ce importanţă are cine a făcut aceste lucruri, important este că ele există”.

Sursa.historia.ro, tvr.ro, omofon.com


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Noi locuințe sociale în Alba Iulia: Care este valoarea proiectului

Publicat

în

În Alba Iulia, noi locuințe sociale

Un număr de 100 de apartamente urmează să fie construite de către Primăria Alba Iulia, în cartierul Gheorghe Șincai, pentru persoanele defavorizate.

Licitația de aproape 28 de milioane de lei a fost lansată în SEAP.

După finalizarea celor 5 blocuri, totalizând 100 de locuințe de 1, 2 si 3 camere, va fi rezolvată complet problema locuințelor sociale, deoarece peste 365 de persoane cu situație socială precară vor putea beneficia de o locuință nouă, construită și utilată la standarde moderne, au precizat reprezentanții primăriei.

Potrivit acestora, ofertele se pot depune în SEAP până în 23 aprilie, iar câștigătorul va avea la dispoziție 3 luni pentru proiectare și 33 de luni pentru ridicarea blocurilor.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Radio Unirea FM și pe ȘTIRI GOOGLE


Citește mai mult

Știri

Politică

Administrație

Știri din Alba

Educație și Cultură

Eveniment

Sănătate

Social Economic

Divertisment

Stiri din alte ziare

  • Alba Iulia
  • Abrud
  • Aiud
  • Blaj
  • Campeni
  • Cugir
  • Sebes
  • Ocna Mures
  • Teius
  • Zlatna

Articole Similare

radiounireafm, radio alba iulia, radio alba