Potrivit documentului publicat de UNBR, arondarea candidatilor pentru sustinerea examenului va fi facuta in raport cu baroul la care se va depune cererea de inscriere, dupa cum urmeaza:

  • INPPA central (Bucuresti): Barourile Bucuresti, Calarasi, Giurgiu, Ialomita, Ilfov, Constanta, Tulcea si Dambovita;
  • Centrul teritorial Brasov: Barourile Brasov, Buzau, Covasna, Harghita, Mures, Prahova si Sibiu;
  • Centrul teritorial Cluj-Napoca: Barourile Alba, Bistrita-Nasaud, Cluj, Salaj si Maramures;
  • Centrul teritorial Craiova: Barourile Dolj, Gorj, Mehedinti, Olt, Arges, Teleorman si Valcea;
  • Centrul teritorial Iasi: Barourile Bacau, Botosani, Iasi, Neamt, Suceava si Vaslui;
  • Centrul teritorial Galati: Barourile Galati, Braila si Vrancea;
  • Centrul teritorial Timisoara: Barourile Arad, Bihor, Caras-Severin, Hunedoara, Satu-Mare si Timis.

In urma finalizarii inscrierilor, barourile se vor ocupa, in perioada 18-20 august, de verificarea dosarelor candidatilor. Eventualele contestatii la cererile de inscriere respinse vor putea fi depuse in 24 de ore de la publicarea rezultatelor si vor fi solutionate intre 22 si 24 august. Examenul va consta, conform regulamentului de organizare, in verificarea cunostintelor juridice printr-un test grila la disciplinele „Organizarea si exercitarea profesiei de avocat”, „Drept civil”, „Drept procesual civil”, „Drept penal” si „Drept procesual penal”. Fiecare raspuns corect va fi egal cu un punct, iar candidatii vor trebui sa obtina, pentru a fi declarati admisi, cel putin zece puncte la fiecare disciplina in parte si cel putin 70 de puncte in total. Taxa de examen este de 1.000 de lei.

Citește și Întoarcerea în magistratură, mai uşoară. PROIECT: Avocaţii cu minimum 10 ani vechime se pot întoarce pe funcţiile vacante

Cine se poate inscrie si ce acte sunt necesare

Pentru a putea deveni membri ai unui barou, candidatii vor trebui sa indeplineasca urmatoarele conditii prevazute de Legea nr. 51/1995:

  • sa aiba exercitiul drepturilor civile si politice;
  • sa fie licentiati ai unei facultati de drept cu durata stabilita de lege;
  • sa nu se gaseasca in vreunul dintre cazurile de nedemnitate prevazute de lege;
  • sa fie apti, din punct de vedere medical, pentru exercitarea profesiei.

Iar dosarul de inscriere va trebui sa includa urmatoarele documente:

  • cererea de inscriere;
  • certificatul de nastere (copie certificata pentru conformitate);
  • actul de identitate (copie);
  • diploma de licenta (copie legalizata); (Pentru diplomele de licenta obtinute dupa anul 1995, se va depune si copia legalizata a foii matricole.)
  • dovada de plata a taxei de inscriere (original);
  • certificatul de cazier judiciar (eliberat cu cel mult 15 zile inainte de data depunerii cererii);
  • certificat privind starea de sanatate a candidatului, incluzand si o evaluare psihiatrica;
  • certificat eliberat de baroul competent in care solicitantul a mai fost inscris in profesie, care sa ateste cauzele incetarii calitatii de avocat ori, daca este cazul, motivele respingerii unei cereri anterioare de primire in profesie.

Pe deasupra, cei care vor sa dobandeasca titlul profesional de avocat definitiv mai trebuie sa depuna la dosar si dovada promovarii examenului de definitivare in functia juridica indeplinita anterior. Atentie! Cei care au sustinut in 2015 examenul de licenta pot depune in locul diplomei adeverinta de absolvire. In acest caz, actul nu trebuie sa fie insotit de foaia matricola.

Sursa: avocatnet.ro