Persoanele care vor avea nevoie de o adeverință de venit sau de un certificat de atestare fiscală nu vor mai trebui să se deplaseze până la sediul organului fiscal ca să le obțină, deoarece acestea vor fi transmise electronic. Potrivit premierului Dacian Cioloș, această măsură ar trebui să fie implementată „din această toamnă, deci cel mult într-o lună, o lună şi jumătate”.
Măsura anunțată de premier i-ar scuti pe contribuabili de birocrația pe care o presupune eliberarea acestor acte, mai ales că adeverința de venit se numără printre actele cele mai solicitate la ghișeele organelor fiscale.

În prezent, adeverința de venit poate fi obținută de către contribuabili atât prin depunerea unei cereri de eliberare a adeverinței la sediul organului fiscal competent, cât și prin intermediul „Spaţiului Privat Virtual”. În ceea ce privește certificatul de atestare fiscală, contribuabilul are la dispoziție următoarele trei opțiuni: să depună cererea de eliberare a certificatului la registratura organului fiscal central competent, să o trimită prin poștă, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire, ori să o comunice Fiscului prin intermediul „Spațiului Privat Virtual”.