Educație și Cultură
„ABC-ul” emoților – proiect național de prevenire a consumului de droguri, implementat la nivelul județului Alba
Agenţia Naţională Antidrog, prin Centrul de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog Alba, în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Alba implementează proiectul naţional ,,ABC-UL EMOŢIILOR” de formare şi consolidare a abilităţilor emoţionale cu rol de factori de protecţie în prevenirea consumului de droguri, punând accent pe conştientizarea de sine, abilităţile de comunicare asertivă, gestionarea emoţiilor negative, abilitatea de a face faţă presiunii grupului şi de adoptare a deciziilor pentru o dezvoltare sănătoasă.
Proiectul se adresează copiilor din clasele I si a II-a şi se centrează pe 5 teme principale:
- Autocunoaştere /valorizare personală („Cine sunt eu?”); 2. Exersarea modalităţilor adecvate de gestionare a emoţiilor negative („Gestionarea emoţiilor negative”); 3. Abilităţi de comunicare asertivă şi de a face faţă presiunii grupului („Cum să spunem NU în situaţii dificile”); 4. Adoptarea deciziilor corecte pentru o dezvoltare sănătoasă („Alegeri responsabile”); 5. Importanţa relaţiilor interpersonale („Lumea mea”).
În perioada aprilie – iunie 2018, specialiştii Centrului de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog Alba vor implementa proiectul în cadrul Liceul cu Program Spotiv Alba Iulia, activităţile adresându-se unui număr de 50 de elevi cu vârste cuprinse între 7 si 8 ani.
Totodată, urmare a solicitărilor primite din partea Şcolii Gimnaziale „Vasile Godiş” Alba Iulia, Şcolii Gimnaziale „Avram Iancu” Unirea şi a Şcolii Gimnaziale „Ion Agârbiceanu” Bucium (care are în structură Şcoala Primară Bucium Poieni, Şcoala Primară Bucium Sat şi Şcoala Primară Bucium Cerbu), specialiştii Centrului de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog Alba vor susține un atelier adresat unui număr de 20 de cadre didactice, care, în urma informațiilor și abilităților dobândite, vor putea la rândul lor să implementeze proiectul în unităţile şcolare din care provin.
Influenţarea emoţiilor şi sentimentelor joacă un rol important în programele de prevenire concepute pentru a provoca o schimbare durabilă de comportament.
Inteligenţa emoţională din viaţa adultă îşi are originea în dezvoltarea competenţelor emoţionale şi sociale în perioada preşcolară şi şcolară mică, acestea fiind perioade de achiziţii fundamentale în plan emoţional, social şi cognitiv.
Copiii care prezintă deficite la nivelul competenţelor emoţionale şi sociale riscă să dezvolte probleme serioase, atât în timpul copilăriei, a adolescenţei cât şi a vieţii adulte, într-o serie de domenii cum ar fi: sănătatea mentală (anxietate, depresie, tulburări de comportament, delicvenţă juvenilă, consum de alcool şi droguri etc.), dezvoltarea cognitivă (atitudini negative faţă de şcoală, lipsa încrederii în abilitatea de a rezolva sarcinile şcolare şi refuzul acestora), adaptarea şcolară (absenteism, abandon şcolar, dificultăţi în adaptarea la cerinţele mediului şcolar etc.).
În multe cazuri, consumul de droguri compensează incapacitatea de a gestiona, într-un mod mai productiv, sentimentele de tristeţe şi lipsă de speranţă. O deficienţă emoţională gravă are ca rezultat incapacitatea oamenilor de „a percepe” semnificaţia noilor informaţii şi a experienţelor anterioare, ceea ce poate duce la un comportament iresponsabil şi un dezechilibru.
Educație și Cultură
În Alba, sesiune județeană de formare a elevilor reprezentanți
Sesiune județeană de formare a elevilor reprezentanți, în Alba
Educație și Cultură
Eleva Elisa Jeler, de la Școala Gimnazială „Avram Iancu” Alba Iulia, calificare la etapa națională a Olimpiadei de religie
Calificare la etapa națională a Olimpiadei de religie a unei eleve de la Școala Gimnazială „Avram Iancu” Alba Iulia
Elisa Jeler, elevă în clasa a VI-a B, la Școala Gimnazială „Avram Iancu” Alba Iulia, a participat recent la etapa județeană a Olimpiadei de religie, cultul baptist, unde a obținut locul I, reușind să se califice la faza națională.
„Acest rezultat remarcabil a fost obținut datorită interesului deosebit pentru religie, dar și datorită profesoarei Simona Florea, care s-a implicat în pregătirea pentru etapa județeană. Elisa este un real exemplu de ambiție, voință și seriozitate, iar dincolo de motivația pentru performanță se dezvăluie o fată sensibilă, matură, preocupată de latura spirituală și de cunoașterea lui Dumnezeu.
Pasiunea pentru religie îmbinată cu pregătirea temeinică au ajutat-o pe eleva Elisa Jeler să obțină această performanță remarcabilă și să se califice la faza națională. Rezultatul ei reprezintă un motiv de mândrie pentru dascălii și elevii Școlii Gimnaziale „Avram Iancu”, acesta adăugându-se în palmaresul generos de premii și distincții obținute în acest an școlar. Felicitări și mult succes la etapa națională!”, au transmis reprezentanții unității de învățământ.
Educație și Cultură
O nouă bibliotecă, la Aiudul de Sus
La Aiudul de Sus, o nouă bibliotecă
-
Știriacum 2 zile
Mesaje, urări şi felicitări pe care să le transmiţi de SFÂNTUL GHEORGHE 2024
-
Politicăacum 7 zile
Revoluția de la 1848 din Transilvania: Pe 18 aprilie, la Blaj avea loc prima adunare a românilor din Transilvania
-
Divertismentacum 2 zile
Ce nume se sărbătoresc de SFANTUL GHEORGHE 2024. Cui îi spunem ”la mulți ani” | radiounirea.ro
-
Știriacum 2 săptămâni
Mănăstirea din Pătrângeni, locul care oferă liniște, rânduială, frumusețe
-
Știriacum 4 zile
De ce bat clopotele la biserică: Un obicei care datează de sute de ani
-
Știriacum o săptămână
Liliacul, cel mai frumos şi parfumat arbust ornamental de primăvară, folosit și în scopuri medicinale
-
Sfatul mediculuiacum o săptămână
Atenție la înțepătura de căpușă: Cum vă feriţi de Lyme, boala care revine odată cu căldura
-
Știriacum o săptămână
Destinație de week-end: Cheile Râmețului, bogăția naturală din Munții Trascăului