60 de reclamații s-au depus luna trecută la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Alba

Adăugat la Știri

reclamatiiÎn luna octombrie 2016 Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Alba a desfăşurat 220 acţiuni de control la operatori economici din județul Alba pentru verificarea respectării legislației din domeniul protecției consumatorilor și cercetări de petiții, în urma cărora s-au întocmit 107 procese verbale de constatare a contravenţiei și113 procese verbale de constatare.

Cele 107 procese verbale de constatare a contravenţiei s-au încheiat la produse alimentare, produse nealimentare, servicii nealimentare, servicii alimentare și servicii financiare. Totalul sancţiunilor aplicate în perioada menţionată prin procesele verbale de constatare a contravenţiei este în număr de 124 din care 71 avertismente şi 53 amenzi contravenţionale în valoare de 144.500 lei. Valoarea vărsămintelor la buget (încasate operativ şi executări silite) este în valoare de 19750 lei.

Citește și Cum se depune o reclamaţie la Protecția Consumatorilor

CJPC Alba a desfășurat în cursul lunii octombrie acțiuni de control tematice ANPC și tematici proprii vizând respectarea legislației în domeniu, după cum urmează:

  • respectarea prevederilor legale din domeniul protecției consumatorilor la comercializarea produselor alimentare în magazine alimentare precum și respectarea prevederilor legale din domeniul protecției consumatorilor la unități de alimentație publică.
  • comercializarea produselor second hand, comercializarea fructelor și legumelor
  • comercializarea, conformitatea, modul de etichetare, prezentare şi publicitate a laptelui de consum, a produselor lactate, lapte conservat, parţial sau integral deshidratat, lapte pentru cafea, comercializarea pâinii şi produselor de panificaţie
  • protecția consumatorilor la service-urile auto cu identificarea pieselor auto contrafăcute, comercializarea anvelopelor noi
  • buteliile pentru gaz petrolier lichefiat (GPL)-tip aragaz, (în reţeaua de distribuţie şi în staţiile de umplere), umplute, pregătite pentru livrare către consumatori
  • modul de distributie a produselor alimentare conform prevederilor OUG nr.96/2002,

privind acordarea de produse lactate si de panificatie pentru elevii din invatamantul primar si gimnazial de stat si privat precum si pentru copiii prescolari din gradinitele de stat si private cu program normal de 4 ore, cu modificarile si completarile ulterioare.

În luna octombrie 2016 s-au înregistrat un număr de 60 de reclamaţii (finalizate 47), din care 10 au fost închise cu rezolvare amiabilă, 9 concluzionate ca fiind întemeiate, 5 redirecţionate, 4 nesoluţionabile, 16 neîntemeiate, clasate 3.

Simona Lodroman

redactor șef Radio Unirea FM
Mobil: 0733.948.174
email: slodroman@yahoo.com

Comentarii