Tinerii spun că într-adevăr preferă mesajele în locul convorbirilor telefonice obişnuite. Asta pentru că în diferite aplicaţii se pot face şi grupuri aşa că „discuţia” se poartă cu mai multe persoane deodată.
Acest tip de comunicare este preferat şi datorită faptului că nu presupune obligativitatea ca receptorul să primească instant mesajul. Asta face chatul mai puţin deranjant decât o convorbire clasică, mai ales că poate fi utilizat în orice moment al zilei.
Studiul mai arată că 40% dintre posesorii de telefoane mobile folosesc chat-ul în primele cinci minute ale dimineţii, chiar după trezire, lucru care se întâmplă şi înainte de culcare, în cazul a o treime dintre utilizatori. Cifrele mai arată că smartphone-ul este folosit cel mai des în mijloacele de transport în comun, în timpul shoppingului şi în timpul mersului.
Citește și 41% dintre români își verifică dispozitivul mobil de peste 200 de ori în 24 de ore
Psihologii spun că acest tip de comunicare prin mesaje are şi dezavantaje şi poate chiar să ne creeze probleme atât acasă, cât şi la locul de muncă.
„Ceea ce lipseşte din comunicarea scrisă este limbajul non-verbal. Este emoţia din glas, e cu totul altă apropiere pe care o simţi faţă de cealaltă persoană. Apoi, acest tip de comunicare, prin mesaje, ne împiedică să ne terminăm la timp sarcinile de serviciu pentru le întrerupem foarte des. Deci devenim ineficienţi pentru că ne ia mai mult timp să facem ceva”, spune Adela Moldovan, psiholog.
Sursa:romaniatv.net